WEJDŹ NA WYŻSZY POZIOM PAMIĘTAJĄC O SZCZEGÓŁACH – NEGOCJACJE W SZCZEGÓŁACH

Szczegóły wydarzenia

Czym są negocjacje?

Negocjacja to sposób rozmowy, prowadzony w sytuacji, gdy dwie lub więcej stron mają różne zdanie na dany temat. Rozmowa ta jest ułożona w pewien proces, którego etapy warto poznać, aby zawsze stworzyć sobie lepsze warunki negocjacyjne.

Istnieją dwa istotne składniki negocjacji: 1 – różnica zdań, która może przerodzić się w niezrozumienie, konflikt a w konsekwencji problem do rozstrzygnięcia; 2 – musi istnieć chociaż drobny element, z którym zgadzają się strony, musi być coś, co łączy, co jest ważne. Bez tych dwóch determinant, zaogniona sytuacja która powstała, nie powinna być rozstrzygana przez negocjacje.

Każdy z nas jest inny, odbiera świat przez pryzmat własnych filtrów rzeczywistości, każdy ma jakieś przekonania, wartości, punkt widzenia, potrzeby, emocje, postawy, nawet inny poziom świadomości itp. To wszystko sprawia, że na te same rzeczy, patrzymy w różny sposób, a w konsekwencji inaczej reagujemy, odczuwamy i definiujemy to, co właśnie się wydarzyło lub wydarzy.

Czym zatem jest umiejętność negocjacji? Jest umiejętnością komunikowania się w trudnych dla siebie sytuacjach i wychodzenia z nich z tym, czego utracić nie chcieliśmy !!!

 

Dla kogo są warsztaty?

  • dla osób, które czują, że często są na straconej pozycji i druga strona to wykorzystuje
  • dla osób, które czują, że nie panują nad emocjami podczas trudnych rozmów
  • dla osób prowadzących negocjacje biznesowe
  • dla rodziców, których dzieci wygrywają negocjacje z nimi
  • dla tych, którzy mają ochotę, potrzebę komunikować i tak prowadzić rozmowę, aby w przypadku różnicy zdań, nieporozumienia, konfliktu nie rezygnować z ważnych dla siebie rzeczy.

 

Korzyści z posiadania umiejętności negocjacyjnych:

  • w bardziej ekologiczny dla Siebie sposób, rozwiążesz konflikt/problem/trudną dla siebie sytuację
  • podczas rozmów biznesowych, szybciej i w korzystny dla Siebie sposób, zakończysz rozmowę finalizującą
  • będziesz potrafił/a „dogadać” się z najbliższymi, szczególnie wtedy, kiedy macie inne zdanie na dany temat
  • nabędziesz większej pewności siebie w podejmowaniu trudnych tematów i dzięki temu będziesz mógł/mogła realizować siebie w takim tempie, w jakim tego oczekujesz.

 

Co otrzymasz podczas warsztatów:

  • wiele zasad, o których należy pamiętać, przed podjęciem, w trakcie i po procesie negocjacji
  • kilka sposób, jak zdiagnozować, czy negocjacje są najlepszym sposobem rozwiązania problemu w danej sytuacji
  • kilka technik radzenia sobie z własnymi emocjami podczas trudnych rozmów
  • wskazówki jak się przygotować do procesu negocjacji, aby mieć większą możliwość wygranej.

 

Program warsztatów:

Moduł I: Istota negocjacji

  • Czym są negocjacje?
  • Kiedy prowadzić negocjacje a kiedy nie
  • Warunki i zasady dobrych negocjacji

Moduł II: Konflikt jako podstawa do negocjacji

  • Istota konfliktu
  • Zasady zarządzania konfliktem
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów
  • Jak znaleźć płaszczyznę porozumienia i kiedy warto to robić – praktyczne aspekty

Moduł III: Komunikacja w negocjacjach

  • Zasady komunikacji werbalnej w negocjacjach:  słuchanie drogą do zwycięstwa, jak stać się dobrym słuchaczem
  • Zasady komunikacji niewerbalnej: dobra obserwacja, panowanie nad mową ciała
  • Asertywność w negocjacjach
  • Emocje w negocjacjach
  • Komunikacja w praktyce negocjacyjnej

Moduł IV: Rodzaje negocjacji

  • Rodzaje negocjacji i nastawienie negocjacyjne
  • Style negocjowania: nastawienie kooperacyjne lub rywalizacyjne, styl rzeczowy, negocjacje integracyjne
  • Taktyki i techniki negocjacyjne – zadania praktyczne
  • Trudne sytuacje negocjacyjne
  • Cechy dobrego negocjatora

Moduł V: Fazy negocjacji

  • Przygotowanie
    • Wyznaczanie granic i określanie celów negocjacji,
    • Jak przygotować dobry kwestionariusz negocjacji pozwalający odnieść zwycięstwo?
    • Jak zaplanować pierwsze spotkanie?
    • Zasady wyboru dobrego negocjatora
  • Faza wstępna
    • Na co należy uważać i przed czym się chronić
  • Faza negocjacji właściwych
    • Poszukiwanie rozwiązań
    • Kreatywne podejście
  • Faza końcowa 
    • Finalizacja negocjacji – zawarcie porozumienia
    • Wdrażanie kontraktu
  • Co zrobić, aby zawarty kontrakt był trwały?

Moduł VI: Negocjacje w praktyce

  • Ćwiczenia podsumowujące
  • Analiza i wnioski

 

Konkrety – Co poznasz? Co będziesz potrafił? Jakie nabędziesz umiejętności?

Poznasz:

  • warunki i zasady dobrych negocjacji
  • sposoby rozwiązywania konfliktów
  • zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej wykorzystywane w negocjacjach
  • zasady asertywności
  • rodzaje i style negocjacji
  • taktyki negocjacyjne
  • cechy dobrego negocjatora
  • fazy negocjacji

Będziesz potrafił:

  • rozpoznać po mowie ciała kontekst prowadzonych negocjacji
  • rozpoznać taktyki negocjacyjne i zmieniać je w razie potrzeby
  • przygotować się odpowiednio do negocjacji
  • przeprowadzić od początku do końca rozmowę negocjacyjną

Nabędziesz umiejętności:

  • rozpoznawania konfliktu i zarządzania nim
  • kontroli mowy ciała podczas negocjacji
  • panowania nad emocjami podczas negocjacji
  • umiejętnego wyznaczania granic i celów negocjacyjnych
  • prowadzenia skutecznych rozmów negocjacyjnych, w których osiągnie postawione minimum negocjacyjne.

 

Jak należy się przygotować do warsztatów?

  • przyjść z pozytywnym nastawieniem i otwartym umysłem na doświadczanie nowych rzeczy
  • ubrać się tak, żeby czuć się komfortowo
  • telefon komórkowy z możliwością nagrywania (jeśli posiadasz zabierz również stojak do telefonu).

 

Warsztaty prowadzą:

Anna Nitkiewicz-Jankowska, dr nauk ekonomicznych z zakresu Zarządzania i Ekonomiki Usług, Trener marki osobiste, Trener profesjonalnej obsługi klienta, autorka Akademii Marki Osobistej, autorka i manager projektu Silna Marka Hotelu, właścicielka firmy Premium Personal Branding. Działania szkoleniowe, budowanie strategii działania w firmach i dla osób prywatnych na wysokich stanowiskach. Dodatkowo ukończony półroczny kurs Master Business Training w Rowińska Business Coaching: Budowanie zespołów marzeń, Asertywność, Budowanie pewności siebie, 7 zasad zarządzania sobą w czasie. Certyfikowany Revenue Manager.Profesjonalny Event Manager.

Doświadczenia zawodowe zdobywała od 1998 roku  między innymi na stanowisku nauczyciela akademickiego na kilku uczelniach (Uniwersytet Śląski, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach, Wyższą Szkołą Teologiczno-Humanistyczną p.k. w Nysie, Akademią Wychowania Fizycznego w Krakowie, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej) oraz prowadząc własną działalność gospodarczą w zakresie szkoleń i doradztwa. Na salach szkoleniowych i wykładowych spędziła ponad 8 tys godzin. Współpracowaław zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów z Akademią Osiągnięć, Leadership & Developmen Group,Europejskim Centrum Edukacyjno-Szkoleniowym „Vademecum”. Opracowywała strategie rozwoju marki firm m.in. z z branży prawniczej, marketingowej, gastronomicznej, kosmetycznej, szkoleniowej, mlm, hotelarskiej, medycznej, produkcyjnej. Budowała struktury sprzedażowe w systemach MLM, prowadziła mentoring i coaching dla liderów zespołów sprzedażowych. W strukturach zarządu budowała i współprowadziła grupy biznesowe oraz stowarzyszenia. Dodatkowe doświadczenia zdobyła jako: prezes grupy BNI, wiceprezes Stowarzyszenia Tyskie Szpilki Biznesu., dyrektor sprzedaży w firmie Mary Kay. Autorka licznych prac, współautorka opracowań strategii marketingowych oraz autorka książki „Strategia marki osobistej…” (2016). Obecnie dodatkowo buduje struktury sprzedażowe i prowadzi grupy systemem mentoringowym jako menadżer w Vantis Holding.

 

Lidia Tkaczyńska – trener z ponad 10-letnim doświadczeniem szkoleniowym w obszarze profesjonalnego wizerunku, etykiety i autoprezentacji w biznesie, przedsiębiorca, właścicielka firmy Istotne Szczegóły w Biznesie, specjalizującej się w podnoszeniu kompetencji wizerunkowych pracowników, kadry menedżerskiej, przedsiębiorców oraz osób prywatnych. Jest praktykiem biznesu – doświadczenie zdobywała w ciągu kilkunastu lat pracy w roli Dyrektora Handlowego i Dyrektora Marketingu w branży informatycznej, głównie w międzynarodowych koncernach (m. in. Fujitsu-Siemens, Compaq Computer, Digital Equipment Corporation, Industrial & Financial Systems) oraz w firmach o polskim kapitale. Warsztaty i szkolenia prowadzi w oparciu o swoją bogatą praktykę w biznesie i autorskie programy szkoleniowe, które dają uczestnikom praktyczne rozwiązania odnoszące się do realiów ich pracy i aktywności zawodowej. Przeprowadziła ponad 500 szkoleń dla firm wielu branż – koncernów farmaceutycznych, międzynarodowych firm doradczych, kancelarii prawnych, firm informatycznych, banków i instytucji finansowych, firm produkcyjnych, medycznych oraz dla przedsiębiorców, stowarzyszeń i administracji samorządowej i publicznej. Współpracowała jako wykładowca m.in. ze Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej, Zachodniopomorską Szkołą Biznesu w Szczecinie, Uczelnią Łazarskiego w Warszawie. Szkolenia i warsztaty prowadzi w j. polskim i angielskim.

Mgr inż. Elektroniki oraz absolwentka Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Ma za sobą liczne kursy menedżerskie i trenerskie w kraju i za granicą. Jest autorką wielu publikacji nt. autoprezentacji, profesjonalnego wizerunku w biznesie, zasad „savoir-vivre” życiu zawodowym i prywatnym. Jest autorką książki „Kobieta z klasą –o wizerunku kobiety i kreowaniu własnego stylu”. Od wielu lat współpracuje jako ekspert etykiety i autoprezentacji z Programem III Polskiego Radia („Trójka”).

Informacje praktyczne

Data: 05.04.2019
Godzina: 9:00 - 17:00

Miejsce: Vinon Warszawa

Mapa niedostępna